Poručíka Hoši 401/5, Kozmice, 747 11
  • +420 702 159 989
  • +420 595 032 141
Virtuální
prohlídka
Nejnovější informace
Seznam přijatých dětí do MŠ 2020/2021
V sekci Dokumenty -> Dokumenty k zápisu ->  naleznete seznam přijatých dětí do MŠ pro školní rok 2020/2021
Důležité informace k otevření MŠ

V sekci Dokumenty naleznete důležité informace k otevření MŠ + Čestné prohlášení. 

 

 

ZRUŠENÍ ÚPLATY ZA KVĚTEN
Vzhledem k pokračující situaci, ředitelka školy rozhodla o přerušení placení úplaty za předškolní vzdělávání i za měsíc květen. (400Kč)
Zobrazit

Třída JEŽEČCI

Charakteristika třídy

Třída ježečků je homogenní, složena z 15 dětí ve věku od 2 - 3 let.


Třídní učitelky: Veronika Langová, Bc. Barbora Küffel

 

Asistent pedagoga: Květa Miechová

 

Práce s dětmi je zaměřená na získávání prvních sociálních kontaktů a na adaptaci dětí na nové prostředí. Našim záměrem je podporovat fyzickou a pohybovou zdatnost dětí, rozvíjet a zdokonalovat sebeobslužné dovednosti, základy osobní hygieny a společenského chování.

Výchovně vzdělávací práce vychází ze školního vzdělávacího programu MŠ „Hrajeme si celý rok„. ŠVP je rozdělen do čtyř integrovaných bloků podle ročních období.

  • Integrovaný blok HRAJEME SI S JEŽEČKEM NA PODZIM

  • Integrovaný blok HRAJEME SI S JEŽEČKEM V ZIMĚ

  • Integrovaný blok HRAJEME SI S JEŽEČKEM NA JAŘE

  • Integrovaný blok HRAJEME SI S JEŽEČKEM V LÉTĚ

     

    Pravidelně zpracováváme třídní vzdělávací plán, který po uplynutí jednotlivých integrovaných bloků vyhodnocujeme. Každé z dětí má vytvořené své portfolio, kam průběžně zařazujeme jeho výtvory a zaznamenáváme podrobný přehled o individuálním rozvoji a učení dítěte.

     

    Vybavení třídy

    Barevné ladění třídy je modro žluté. Tyto barvy vytvářejí příjemné a pohodové prostředí a působí uklidňujícím dojmem. Třída se skládá ze dvou částí, v přední části máme stolečky se židličkami na stolování a na praktické a výtvarné činnosti, zadní část s kobercem slouží jako hrací plocha, prostor k cvičení a celkové relaxaci.

    Prostředí je upraveno tak, aby poskytovalo dostatečný prostor pro volný pohyb

    a hru dětí, umožňovalo variabilitu v uspořádání prostoru a zabezpečovalo možnost

    naplnění potřeby průběžného odpočinku.

     

    Třída Ježečků je propojena koridorem s hlavní chodbou, která navazuje na šatnu. Jídelna pro nejmenší děti je umístěna v hlavní části budovy vedle třídy Berušek.

    Po celý školní rok průběžně obměňujeme výzdobu, na které spolupracují děti a p. učitelky a většinou je zvolená tak, aby korespondovala s aktuálním tématem vycházejícím z TVP nebo ročním obdobím a děti si tak připomínaly znaky ročních období a změny v přírodě. Při výzdobě také využíváme materiály a přírodniny, donesené z tematicky zaměřených vycházek.

    Vybavení třídy je nové a nadstandardní. Hračky mají děti k dispozici na dostupných místech, aby si je během hry mohly samy vzít, ale také uklidit na správné místo.

    Pomůcky na výtvarné a jiné činnosti, jsou uloženy na viditelném a dětem přístupném místě. Také využíváme interaktivní tabuli, která se nachází ve třídě Berušek.

    Charakteristika programu třídy

    Cílem našeho vzdělávacího programu „Hrajeme si celý rok s Ježečkem„“ je poskytnutí maximálního prožitku dítěti na základě skutečností, které jsou těsně spjaty se životem a jsou dětem blízké. Naplněním tohoto cíle spatřujeme v nabídce činností spjatých s ročním obdobím.

    Ježeček „Bodlinka“ nás bude provázet při všech činnostech po celý rok. Je to pohádkový ježeček, náš milý kamarád, který s námi bude sledovat všechny změny, které nastávají v přírodě, pomůže nám orientovat se v MŠ, v okolí MŠ i ve světě.

    Bude s námi cvičit, kreslit si i hrát. Oslaví s námi všechny svátky a narozeniny dětí. Seznámí nás se světem kultury a umění, naučí nás přijmout základní, všeobecné uznávané, společenské, morální a estetické hodnoty.

    Bodlinka nám pomůže při vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu, při rozvíjení řečových a komunikativních dovednostech. Vytvoří prostředí pro vzájemné vztahy mezi dětmi a je vždy připraveno pomoci dětem, pokud to potřebují.

    S ježečkem budou děti posilovat sebevědomí i důvěru ve vlastní schopnosti. Společně tak vytvoříme příjemnou atmosféru ve třídě, která v dětech bude zanechávat radostné prožitky z pobytu v MŠ.

    Program zasahuje všechny oblasti vývoje dítěte a nabízí taková témata, která seznamují děti s realitou. Dětem je nabízeno prožitkové učení a hry s důrazem na rozvoj fantazie, tvořivosti, estetického cítění a vztahu k přírodě a k lidem. Jedním z hledisek při sestavování programu je i poloha školy v malé vesnici s možností vycházek do přírody v blízkém okolí, zájem dětí a jejich věk.

    Činnosti budeme s dětmi hodnotit ústní formou během tematického bloku. Informace o tom, co jsme dělali, najdeme zapsány v třídní knize, dětské výtvory a podrobný přehled o individuálním rozvoji a učení dítěte v jeho portfoliu.

     

    Logopedické chvilky

    Nejedná se o diagnostiku nebo nápravu hlásek v řeči dítěte, ale o preventivní kolektivní práci s dětmi. Děti se hravou formou naučí ovládat dech, tempo a intonaci řeči, provádíme dechová a artikulační cvičení, procvičíme mluvidla, nápodobu zvuku, slovní zásobu.

     

    Organizace dne

    Od rána si budu hrát, s tím, kdo je můj kamarád.
    Až se všichni sejdeme, do kruhu si sedneme.
    O tom, s čím si budem hrát, budeme si povídat.
    Posvačíme, pocvičíme, poslechnem si pohádku,
    namalujem, zazpíváme od pondělí do pátku.
    Až nám začnou naše bříška od hladu si notovat,
    spěchat budem – ruce umýt, jdeme všichni hodovat.
    Pak už jenom postýlka, ještě malá chvilinka,
    a už je tu maminka.

     

    Děti se schází do 8.30 hod. Tento čas je vymezen pro volnou hru. Děti mají možnost vybrat si ze široké nabídky her a činností. Po těchto činnostech následuje krátká pohybová chvilka, která je často spojena s říkadlem nebo písničkou. U této činnosti se děti spontánně projeví, přičemž se rozvíjí mimo jiné jejich hrubá motorika, koordinace pohybů a orientace v prostoru. Následuje hygiena, po které opakujeme naši báseň doprovázenou pohybem:

    „To jsou prsty, to jsou dlaně, mýdlo s vodou patří na ně.

    A po mýdle dobré jídlo a po jídle zase mýdlo.“

     

    Poté odcházíme na svačinu do jídelny, kde se také dětí učí samostatnosti a základům stolování.

    V plánované, řízené činnosti se postupně prostřídají všechny složky estetické, mravní i prosociální výchovy a to nenásilným způsobem, vhodným pro danou věkovou kategorii. Tyto činnosti se střídají podle aktuálního tématu vyplývajícího z TVP.

    Při přípravě na pobyt venku dbáme hlavně na samostatnost při oblékání. Venku se střídá vycházka s pobytem na školní zahradě – pohybové hry, hry v písku a na průlezkách.

    Po vycházce následuje hygiena a oběd. Každý den se v jídelně usazujeme s básničkou

    „Ke stolu si sedneme, už se ani nehneme.

    Záda pěkně narovnáme, na kolínka ruce dáme.

    A počkáme chviličku na dobrou polívčičku.“

     

    Poté se děti připravují na odpolední odpočinek. Za pomocí učitelky a asistentky se převlékají do pyžámek a ukládají oblečení. Po pohádce každý v klidu odpočívá na svém lůžku.

    Po spánku se chystáme na odpolední svačinku, po které následuje odpolední program, a děti se postupně začínají rozcházet domů.

    Pitný režim je zabezpečen po dobu celého dne, kdy děti pijí z vlastních hrníčků. Denní řád je flexibilní a plně se přizpůsobuje potřebám dětí.