4. Třída - ŽABIČKY
Třída Žabiček je věkově homogenní a tvoří ji 9 dětí ve věku 3 - 4 let.
Třídní učitelka:
- p. uč. Petra Michulková
Charakteristika programu třídy
Třída se vzdělává dle ŠVP podle programu: „Hrajeme si celý rok s Žabičkou“ a je rozdělen do čtyř integrovaných bloků dle ročních období.
TVP je přizpůsobován věku a zájmu dětí. Činnosti dětí jsou hodnoceny formativně během tematického bloku. Informace o tom, co jsme dělali, nalezneme na nástěnkách v šatně, v třídní knize, na webových stránkách a v portfoliu dítěte.
Zaměření třídy
Děti si zde upevňují základy hygienických návyků, sebeobsluhy, pravidla slušného chování a správného stolování. Snažíme se dětem dát prostor, aby mohly vyjádřit vlastní názor a byly kreativní. Děti se během roku učí, jak správně uchopit tužku. Snažíme se rozvíjet komunikaci mezi vrstevníky a dospělými. Děti zapojujeme do kolektivu v rámci volné hry i při řízené činnosti. Zaměřujeme se na rozvoj jemné, hrubé motoriky, polytechnické gramotnosti, předmatematických a předčtenářských představ.
Vybavení třídy
Třída se nachází v 2. patře MŠ. Je hernou a jídelnou zároveň. Odpočinek probíhá ve třídě Sluníček v 1. patře. Před vstupem do herny procházíme šatnou, která je umístěna na chodbě.
Herna se skládá ze dvou částí. V přední části jsou stolečky ke stolování, hraní a vzdělávání. V zadní části herny je koberec s prostorem ke cvičení a hrám.
Třída je vybavena novým nábytkem, vše je laděno do modrošedé barvy. Vybavení třídy je nové a nadstandardní. Didaktické pomůcky i hračky mají děti volně k dispozici na dostupných místech v boxech či policích po obvodu herny.
Třída je dále vybavena:
- Koutek pro výtvarné, pracovní a polytechnické činnosti – dostupný dětem v blízkosti stolečků
- Koutek hudební – klavír, rytm. nástroje, bubny
- Koutek předčtenářské a předmatematické gramotnosti
- Koutek námětových a konstruktivních her
- Bílá magnetická tabule
Organizace dne
Děti se schází do 8.30 hod. Režim dne pro děti není pevně stanoven, je pouze rámcový a reaguje na potřeby a změny. Pedagogové se plně věnují dětem a jejich vzdělání. Děti nacházejí potřebné zázemí, klid, bezpečí i soukromí. Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru; poměr spontánních a řízených činností je vyvážený. Plánování činností reaguje na potřeby a zájmy dětí; dětem je v dostatečném množství nabízeno materiální vybavení, pomůcky i hračky. Veškeré aktivity jsou organizovány tak, aby děti podněcovaly k vlastní aktivitě a experimentování. Snažíme se vytvářet podmínky pro svobodný rozvoj každého jednotlivce, respektujeme jeho individualitu, podporujeme tvůrčí iniciativu.
V denním programu je respektována potřeba spánku a odpočinku jednotlivých dětí.
Životospráva
Děti mají celodenně k dispozici konvici s nápoji, kde je dětem nabízeno pití dle jejich potřeb. Vedeme děti k samostatnosti při sebeobsluze, při hygieně a při stravování.
Spoluúčast rodičů
V dnešní době pro úspěšnou školu platí nejen to, jak dobře a kvalitně vzdělává a vychovává své děti, ale i to, jak efektivně komunikuje a spolupracuje s rodiči dětí. Shody a spokojenosti s dětmi i s rodinami dětí dosahujeme správnou komunikací, kterou neustále rozvíjíme a staráme se o ni. Dobré vztahy se musí dlouhodobě utvářet. Snažíme se rodičům vycházet vstříc, jednáme s každým individuálně.
Každou středu mají navíc rodiče možnost využít konzultační hodiny.
Informujeme rodiče o připravovaných akcích na webu, prostřednictvím třídních e-mailů nebo informačním letákem v šatně. Pořádáme společné akce s rodiči a dětmi, které pravidelně obměňujeme.
Konzultujeme s rodiči individuální plány pro děti s podpůrným opatřením, navrhujeme konzultace logopedie, PPP, apod.